Zajęcia
czyli u nas nie można się nudzić- Zabawach edukacyjnych
- Zajęciach rytmiczno-muzycznych
- Zajęciach rozwijających mowę
- Zabawach z językiem angielskim
- Zabawach sensoplastycznych
- Gimnastyce smyka
ZABAWY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
- wspieranie procesu budowania poczucia własnej wartości u dzieci poprzez wzajemną akceptację i stosowanie pochwał
- rozpoznawanie , kontrolowanie i wyrażanie własnych uczuć przez dzieci, radzenie sobie z tak zwanymi uczuciami trudnymi
- rozwiązywanie konfliktów w grupie metodą pokojową
- kształtowanie zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych
- wspieranie procesu usamodzielnienia się dziecka
- poznawanie przyrody ze względu na porę roku,
- poznawanie siebie czyli jak wyglądam, co mam na sobie, jak zakładam buty, itd…)
PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA
Zajęcia w żłobku prowadzi pani logopeda raz w tygodniu w małych grupach po 30 minut
EDUKACJA ZDROWOTNA
- zajęcia gimnastyki ogólnorozwojowej
- zabawy grupowe organizowane na świeżym powietrzu
- gimnastyka poranna
- nauka nocnikowania
- codzienne czynności kształtujące nawyki higieniczno – zdrowotne
RYTMIKA
- Nauka śpiewania piosenek
- Teoria np. co to są nuty
- Poznawanie różnych instrumentów muzycznych
- Poznawanie różnych rodzajów muzyki od poważnej po rozrywkową
- Poznawanie dźwięków wydobywanych z przedmiotów domowego użytku takich jak kubki , garnki, klocki itp
- Samodzielne próby grania na różnych instrumentach
- Nauka odczuwania emocji poprzez taniec, ruch
MUZYKOTERAPIA
ZAJĘCIA PLASTYCZNE
- malowanie palcami
- malowanie na podkładzie klejowym, grysikowym,
- rysunek węglem, pastelami, farbami ,kredkami świecowymi, świecą
- stemplowanie,
- wykonywanie prac z włóczek, szmatek, kasz i makaronów,
- zabawy z gliną, masą papierową
Zajęcia rozwijają dziecięcą wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczną, pomagają uwierzyć we własne siły, wzmagają poczucie własnej wartości, uczą cierpliwości.
ZABAWY PRZYRODNICZO – EKOLOGICZNE
- obserwowanie i opisywanie zjawisk przyrodniczych podczas spacerów oraz wycieczek
- doświadczenia i eksperymenty pozwalające na bliższe poznanie świata przyrody z wykorzystywaniem różnorodnych narzędzi
- uczestnictwo w działaniach mających na celu ochronę środowiska
Edukację przyrodniczą i ekologiczną prowadzoną nasze opiekunki z wykorzystaniem interesujących treści, które pozwalają nie tylko zdobyć elementarną wiedzę w tym zakresie, ale równocześnie uczy dzieci szacunku do otaczającego świata rozbudzając w nich potrzebę jego ochrony.
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
- Nauka języka przez zabawę
- Słuchanie piosenek, wierszyków, rymowanek
- Nauka prostych zwrotów
ZAJĘCIA Z CHUSTĄ KLANZA
Do ulubionych zabaw dzieci należą m.in.:
MORSKIE FALE – na chuście siedzi lub leży jedna lub więcej osób. Pozostali wachlują chustą, robiąc fale. Później zmiana osób, bądź osoby chodzą po chuście. Pozostali poruszają chustą robiąc fale. Zabawy ćwiczące współdziałanie – integrują grupę poprzez dążenie do wspólnego celu, umożliwiają nawiązanie kontaktów, pozwalają doświadczyć jedności z grupą.
IMIONA – dzieci stoją w kole, trzymając chustę. Opiekunka wybiera osobę, do której chce przesłać piłeczkę. Wymienia swoje imię oraz imię dziecka, np. „Dorota do Zosi” i poruszając odpowiednio chustą przesyła jej piłeczkę. Następnie piłeczka jest posyłana dalej. Nie może upaść na ziemię.
SPADOCHRON – wszyscy jednocześnie podnoszą chustę wysoko do góry. Prowadzący odlicza: raz, dwa, na trzy wszyscy przebiegają pod chustą i chwytają jej brzeg po przeciwnej stronie.